dc.contributor.author | Botha, John R. | |
dc.date.accessioned | 2012-01-23T06:48:58Z | |
dc.date.available | 2012-01-23T06:48:58Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.citation | Botha, J.R. 2006. The neglected purposes of educating art history: isomorphism and facilitation. New Contree : A journal of Historical and Human Sciences for Southern Africa. 51:1-23, May. [http://dspace.nwu.ac.za/handle/10394/4969] | en_US |
dc.identifier.issn | 0379-9867 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10394/5301 | |
dc.description.abstract | Die basiese vertrekpunt van argumentasie van hierdie artikel is gesetel in die
suggestie dat die huidige stand van kunsgeskiedkundige onderwys nie totaal in
voeling is nie met die ontsaglike moontlikhede wat binne hierdie vakdissipline
verskuild lê. Dit wil dan as rigtingwyser dien om minstens een moontlike
aspek van die toekomstige belangrikheid van kunsgeskiedkundige opvoeding
te beklemtoon, met spesifieke verwysing na die wyse waarop ’n visuele kultuur
van toenemende belang word. Hier word ten doel gestel om te dui op die
wyse waarop kunsgeskiedenis beter geposisioneer kan wees om aan die behoeftes
van ’n post-moderne gemeenskap (spesifiek leerders en/of studente) te
voldoen, en dit impliseer ’n hertaksering van wat ten beste beskryf kan word
as die persoonlike funksies met kuns.
Die argument ontplooi verder deur die rol van fasilitering wat moontlik gemaak
word deur die boodskap wat in die (‘n) kunswerk vervat is, te benut
met die oog op homeostase van die persona. Die begrip wat hiervoor gebruik
word, is isomorfisme, en die metode of tegniek waardeur dit gebeur, kan beskryf
word as isomorfiese fasilitering. Kortliks gestel kom dit neer op die aan wending van feite wat met die omstandigheidsfaktore van kunsgeskiedenis en
kunswerke verband hou. Hierdie feite word vervolgens as gereedskap gebruik
ten einde dialoog te stimuleer en ‘n atmosfeer te skep waarbinne die leerder of
student kunswerke mag gebruik ten einde tot isomorfiese identifikasie te kom
ten opsigte van soortgelyke aspekte binne haar- of homself. Hierdie identifikasie
word wederkerend gebruik om die proses van homeostase te bevorder,
en dit impliseer dat die onderwyser of dosent kuns(geskiedenis) kan gebruik in
die proses van fasilitering ten einde stres te verlig. Hierdeur word uiteraard ’n
enorme bydrae gelewer tot die geestesgesondheid van die individu. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | School for Basic Sciences, Vaal Triangle Campus, North-West University | en_US |
dc.title | The neglected purposes of educating art history: isomorphism and facilitation. | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.contributor.researchID | 10058451 - Botha, John Reinard | - Botha, |