• Login
    View Item 
    •   NWU-IR Home
    • Electronic Theses and Dissertations (ETDs)
    • Engineering
    • View Item
    •   NWU-IR Home
    • Electronic Theses and Dissertations (ETDs)
    • Engineering
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Die implementering van die Lewensvaardigheid Kurrikulum- en Assesseringsbeleidsverklaring vir verstandelik erg gestremde leerders in skole vir leerders met spesiale onderwysbehoeftes

    Thumbnail
    View/Open
    Louw_JG.pdf (12.80Mb)
    Date
    2021
    Author
    Louw, J.G.
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Die behoefte aan die ontwikkeling en implementering van die Lewensvaardigheid Kurrikulum- en Assesseringsbeleidsverklaring vir verstandelik erg gestremde leerders (Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders) het ontstaan na ’n hofuitspraak in die hofsaak Cape Forum for Intellectually Disabled versus Government of the Republic of South Africa (2011). In hierdie hofuitspraak is verklaar dat die Suid-Afrikaanse regering nie daarin geslaag het om redelike maatreëls te voorsien vir die onderwysbehoeftes van VEG leerders en leerders met diepgaande intellektuele gestremdheid (“profound intellectual disability”) in die Wes-Kaap nie. Die Departement van Basiese Onderwys het in reaksie daarop twee kurrikulums ontwikkel: ’n vaardigheids- en beroepskurrikulum vir leerders met matige intellektuele gestremdheid en die ander ’n kurrikulum vir skole vir leerders met spesiale onderwysbehoeftes op ’n vlak wat toeganklik is vir VEG leerders. Hierdie navorsing fokus op die implementering van die Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders. Die navorsing is gedoen by skole wat deel uitgemaak het van die aanvanklike loodsprojek van die Departement van Basiese Onderwys. ’n Verduidelikende opeenvolgende gemengde navorsingstudie is vanuit ’n oorkoepelende pragmatiese wêreldbeskouing onderneem. Die post-positivistiese wêreldbeskouing was in die kwantitatiewe fase van toepassing, en die sosiaal-konstruktiewe wêreldbeskouing in die kwalitatiewe fase. Die kwantitatiewe fase van die studie het bestaan uit ’n selfontwikkelde vraelys wat aan 21 van die genoemde loodsskole in al nege provinsies van Suid-Afrika gestuur is. Die navorsing het skole uit ’n verskeidenheid ekonomiese kontekste betrek, van skole met baie hulpbronne tot skole met ’n tekort aan hulpbronne. In die kwalitatiewe deel van die navorsing is vier skole in verskillende provinsies gekies wat deel was van die kwantitatiewe fase. ’n Kunsgebaseerde benadering is gevolg wat die maak van collages ingesluit het. Die resultate van die kwantitatiewe fase is gebruik om oor die onderwerpe vir die collages te besluit. Onderwerpe het aspekte soos hulpbronne, werkslading, opleiding, tydsbestuur, assessering, tersaaklikheid vir die wêreld van werk, die moeilikheidsgraad van die kurrikulum en die mening van die deelnemers oor die KABV vir VEG leerders en die drie verskillende Lewensvaardigheidkurrikulums ingesluit. Drie tot vier fokusgroepbesprekings is gehou by elk van die gekose skole waar die deelnemers die betekenis van hul collages bespreek het. Met die ontleding van die data is die bevindings van die kwalitatiewe fase in drie kategorieë verdeel: eerstens die mening van die deelnemers oor die KABV vir VEG leerders en die verskillende afdelings van die Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders, tweedens die aspekte wat ’n invloed het op die implementering van die Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders en laastens die invloed van die implementering van die KABV vir VEG leerders op die onderwysers. Die probleme en uitdagings wat uit hierdie fokusgroepbesprekings na vore gekom het, is vervolgens bespreek met die bestuurspanne van die vier skole. Die bestuurspanne het kommentaar gelewer op die probleme en uitdagings en oplossings voorgestel vir die probleme wat die deelnemers aangedui het. Daar is gekonsentreer op drie kurrikulums: Aanvangskennis en Persoonlike en Sosiale Welstand, Kreatiewe Kuns; en Liggaamsopvoeding. Alhoewel die implementering van die Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders oor die algemeen suksesvol was, daar steeds probleme wat hanteer moet word. Die meeste van die deelnemers en skoolbestuurspanne is dit eens dat dit goed is om ’n gestruktureerde kurrikulum te hê wat vir onderwysers riglyne gee en van lesplanne voorsien sodat hulle weet wat van hulle verwag word. Kwessies soos werkslading, assessering, tydsbestuur, hulpbronne en opleiding is egter in sommige skole nog problematies. Met al die inligting wat in die kwantitatiewe en kwalitatiewe fase asook in die besprekings met die skoolbestuurspanne ingesamel is, is ’n handleiding vir beginneronderwysers saamgestel vir opleiding in die Lewensvaardigheid KABV vir VEG leerders wat as die besonderse bydrae van die studie beskou kan word.
    URI
    https://orcid.org/0000-0003-2314-4464
    http://hdl.handle.net/10394/38329
    Collections
    • Engineering [1424]

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Thumbnail

      Die verskuiwing van leerders na klasse vir leerders met spesiale onderwysbehoeftes : 'n oorgangsteoretiese ondersoek 

      Louw, Johanna Gertruida (2014)
      The differences between all learners and the desire to build on the resemblances that do exist form the basis of inclusive education. In addition, due consideration is constantly given to the fact that all learners need ...
    • Thumbnail

      Onderwysvoorsiening aan akademies–begaafde leerders in die intermediêre skoolfase in Suid–Afrika 

      Barkhuizen, Mindie (2013)
      The goal of this research was to determine how to productively provide in the unique needs of academically gifted learners in the intermediate phase in the South African education system. The study comprised an empirical, ...
    • Thumbnail

      Die verband tussen leesvlotheid en leesbegrip van graad 4-leerders 

      O'Connor, Michelle (2014)
      Arising from the increasing demands of the twenty-first century workplace, concern over learner reading performance is at the forefront of national education. The increasing demands have raised the literacy bar for learners ...

    Copyright © North-West University
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of NWU-IR Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisor/SupervisorThesis TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisor/SupervisorThesis Type

    My Account

    LoginRegister

    Copyright © North-West University
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV