Die koerant as multimodale hulpmiddel ter ontwikkeling van selfgerigte lees van graad 4-Afrikaans Huistaalleerders
Loading...
Files
Date
Authors
Researcher ID
Supervisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
North-West University (South Africa)
Record Identifier
Abstract
Die huidige swak leessituasie in Suid-Afrika (veral van graad 4-leerders in die Intermediêre Fase)
is in hierdie studie ondersoek aangesien verskeie navorsingstudies reeds bewys het dat lees ’n
belangrike vaardigheid is wat ’n kind moet bemeester om ’n toegeruste landsburger in die 21ste
eeu te wees. Die navorsingsdoelwitte wat vir hierdie studie bepaal is, is die begeleiding van
graad 4-Afrikaans Huistaalleerders deur die onderrig van leesstrategieë asook die daarstelling
van riglyne vir graad 4-Afrikaansonderwysers om koeranttekste as multimodale hulpmiddels te
gebruik om hierdie leerders waarskynlik tot selfgerigte lesers te ontwikkel. ’n Uitgebreide
literatuurstudie is onderneem om die sleutelkonsepte wat in hierdie studie tersaaklik is, te
ondersoek. Die huidige leessituasie in Suid-Afrika is ondersoek om te bepaal hoe die swak
leessituasie reeds die stryd aangesê word, watter vordering reeds gemaak is, hoe die leessituasie
met dié van die res van die wêreld vergelyk en watter sukses internasionaal behaal is ten opsigte
van die skep van ’n leeskultuur. Koerante, die oorsprong daarvan, koerantlees en die wyses
waarop dit in die taalklaskamer aangewend kan word, is nagevors. In hierdie studie word die aard
van multimodale hulpmiddels en leesstrategieë wat deur die taalonderwyser onderrig kan word met die doel om leerders te bemagtig om dit te gebruik om moontlik tot selfgerigte lesers te
ontwikkel, belig. Die verband tussen selfgerigte leer en selfgerigte lees word omskryf om
sodoende te bepaal op watter wyse graad 4-Afrikaans Huistaalleerders gemotiveer kan word om
selfgerig te lees en selfgerig te leer om uiteindelik in toegeruste landsburgers te ontwikkel. Die
ontwikkelingstadia van graad 4-Afrikaans Huistaalleerders, wat hulle in die middelkinderjare
bevind, is volledig ondersoek om te bepaal of hierdie leerders in staat is om die koerant te lees,
te verstaan en te gebruik om hulle na verwagting tot selfgerigte lesers te ontwikkel. Hierdie
navorsing is binne die interpretivistiese navorsingsparadigma met behulp van ’n kwalitatiewe
navorsingsbenadering uitgevoer. ’n Verskeidenheid data-insamelingsinstrumente en ’n
gerieflikheidsteekproefneming is tydens die navorsing gebruik. Die data wat tydens die studie
ingesamel is, is geanaliseer aan die hand van temas wat uit die literatuurstudie en ’n inhouds- en
tematiese analise van verskeie dokumente gespruit het. Die kernnavorsingsbydrae van hierdie
studie is dat ʼn bepaalde groep graad 4-Afrikaans Huistaalleerders bemagtig is om ʼn
verskeidenheid tekste (met die koerant as multimodale hulpmiddel) selfgerig te lees. Indien leerders meer uitdagende tekste selfgerig kan lees, sal hulle meer gemotiveerd wees om beter te
leer lees en leer en later tot selfgerigte lesers ontwikkel. Verder het die navorser riglyne vir graad
4-Afrikaans Huistaalonderwysers saamgestel waarin verduidelik word hoe hulle die koerant as
multimodale hulpmiddel in die klaskamer kan gebruik om leerders tot selfgerigte lesers te help
ontwikkel.
Sustainable Development Goals
Description
MEd (Kurrikulumstudies), North-West University, Potchefstroom Campus
Keywords
Afrikaans Huistaal, graad 4, hulpmiddel, Intermediêre Fase, KABV, koeranttekste, leerderoutonomie, leesstrategieë, leesvaardighede, leesvlakke, multimodaliteit, Nal’ibali-veldtog, Progress in International Reading Literacy Study
(PIRLS), Read to Lead-veldtog, refleksie, selfgerigte leer/lees, Teaching and Learning International Survey (TALIS), tekste
