Die gebruik van Facebook vir kommunikasiebestuur deur Wegtydskrifte : 'n verkennende studie
Abstract
Sosiale media bied aan organisasies geleentheid om in tweerigtinggesprek met
belangegroepe te tree. Weg!-, WegRy- en WegSleep-tydskrifte gebruik Facebook om met
gebruikers te kommunikeer, hul behoeftes en sienswyses te bepaal en so ʼn sterk
verhouding met hulle te vestig. Die kommunikasie deur middel van Facebook moet egter
strategies bestuur word sodat die Weg-tydskrifte se visie, missie en doelwitte bereik kan
word.
Die mate waarin die onderskeie Weg-tydskrifte die kommunikasie deur middel van Facebook
strategies bestuur, is kwalitatief ondersoek deur semi-gestruktureerde onderhoude met die
hoofredakteur van Weg!, WegRy en WegSleep, asook die sosiale media-bestuurder en
webredakteur wat vir die kommunikasie op die onderskeie Facebook-blaaie verantwoordelik
is, gevoer. ’n Kwalitatiewe inhoudsanalise van die Weg!, WegRy en WegSleep tydskrifte se
onderskeie Facebook-blaaie is gedoen om vas te stel of dit aan die kriteria vir strategiese
kommunikasiebestuur voldoen en sodoende sterk verhoudings met gebruikers fasiliteer.
Hoewel die Weg-tydskrifte nie ʼn formele kommunikasiestrategie het nie, pas hulle intuïtief
die beginsels van strategiese kommunikasiebestuur, veral ten opsigte van
omgewingskandering, toe om sterk verhoudings met hul Facebook-bladgebruikers te vestig.
Dit is veral die interaktiwiteit tussen die onderskeie tydskrifte en hul gebruikers, asook
onderling tussen die gebruikers, wat die Weg-gemeenskap versterk. Verskeie aanbevelings
is gemaak om die kommunikasie deur middel van Weg-tydskrifte se Facebook-blaaie
strategies te bestuur.
Social media provides organisations the opportunity to engage in two-way communication
with stakeholders. Weg!, WegRy and WegSleep magazines use Facebook to communicate
with users, determine their needs and views and as such establish a strong relationship with
them. It is however necessary to manage communication by means of Facebook
strategically to obtain the Weg magazines’ vision, mission and goals.
The extent to which the various Weg magazines manage Facebook communication
strategically, was researched qualitatively by means of semi-structured interviews with the
editor-in-chief of the Weg!, WegRy and WegSleep magazines, as well as the social media
manager and web editor, who are responsible for the communication on the Facebook
pages. A qualitative content analysis of the Weg!, WegRy and WegSleep Facebook pages
were conducted to determine whether it adheres to the criteria for strategic communication
management and as such facilitate strong relationships with users.
Although the Weg magazines does not employ a formal communication strategy, they
intuitively apply the principles of strategic communication management, especially
concerning environmental scanning, to establish strong relationships with their Facebook
page users. It is specifically the interactivity between the various magazines, their users as
well as amongst the users themselves that strengthens the Weg community. Several
recommendations were made to strategically manage communication by means of the Weg
magazines’ Facebook pages
Collections
- Humanities [2696]