Die kerklied en kommunikasie deur woord en melodie
Abstract
’n Vraag wat min gestel word in die beoordeling van die funksie van gemeentelike sang is
die vraag na die wisselwerking tussen die liedteks en die melodie. Hierdie wisselwerking
speel ’n groot rol in die kommunikasie deur die lied in die erediens. In hierdie artikel word
gelet op Skrifgegewens wat van toepassing is, op enkele perspektiewe uit die kerkgeskiedenis
en op teoretiese aspekte van die kerklied en kommunikasie. Sekere sake uit ’n empiriese
ondersoek, toegespits op die Gereformeerde Kerke in Suid-Afrika (GKSA), lig die saak verder
toe. Predikante het ’n besondere verantwoordelikheid om die kommunikasiemoontlikhede
deur die kerklied te bevorder deur ’n verantwoorde keuse van liedere wat gesing word, die
uitbreiding van ’n gemeenterepertorium, sinvolle samewerking met die orrelis en toeligting
van die liedkeuses. ABSTRACT: The hymn and communication through word and melody. The interaction between the
melody and the words of a hymn is not regularly taken into account in evaluating the function
of congregational singing. This interaction is, however, very important for the communication
effected by a hymn during a service. This article discusses Scriptural data important for this
topic, some perspectives from church history and theoretical aspects of communication
through hymns. Data from an empirical investigation directed at the Reformed Churches in
South Africa (RCSA) sheds light on this topic. Ministers of religion have a special responsibility
to enhance the possibilities of communication through hymns by their selection of hymns, the
broadening of the repertoire of a congregation, meaningful cooperation with the organist and
explaining the choice of hymns.
Collections
- Faculty of Theology [980]