'n Kultuurhistoriese aktiwiteitsteoretiese blik op die houers van inheemse kennis as selfgerigte leerders: Lesse vir onderwys in Suid-Afrikaanse skole
Abstract
Hierdie artikel toon, aan die hand van vier voorbeelde, aan dat die houers van inheemse kennis
per definisie selfgerigte leerders was en is, en dat hulle die inisiatief neem, met of sonder die
hulp van ander, vir die identifisering van hulle leerbehoeftes en leerdoelwitte, die identifisering
van hulpmiddels vir leer, die kies en implementering van leerstrategieë, en die evaluering van
die uitkomstes. Daar word ook met behulp van die etnobotaniese kennisindeks gewys hoe die
selfgerigte leer van mense in die Noord-Kaap in Suid-Afrika beïnvloed word deur hulle
behoeftes. Deur van derdegenerasie- kultuurhistoriese aktiwiteitsteorie gebruik te maak, word
gekyk na watter lesse dit inhou vir die skoolklaskamer wat dikwels gebuk gaan onder
onderwysergesentreerde transmissiemodus-onderrig en -leer, en baie min selfgerigte leer.
Collections
- Faculty of Education [759]